Wednesday, January 25, 2012

L.I.B.R.A.


Sikap ideal kamu ada kalanya menjadikan kamu agak kaku. Setiap kali makan kamu inginkan hidangan itu disajikan dengan cantik, kemas, bersih dan sempurna. Hanya disebabkan sedikit kesalahan, ia akan turut memberi kesan kepada emosi mu. Kamu suka makan berlama-lama kerana setiap suapan yang masuk ke mulut mu akan kamu nikmati sepenuhnya.

Ciri Positif:
Orang yang lahir pada tarikh antara 23 September hingga 22 Oktober dikatakan bernaung di bawah zodiak LIBRA, yang berlambang Alat Penimbang (Dacing). Dengan yang demikian, orang yang berzodiak Libra biasanya berciri–ciri harmoni, seimbang, gemarkan perkahwinan, sukakan perhubungan, mengutamakan kesamarataan, pakatan, diplomasi, berseni, suka membantu, sentiasa dalam keadaan ceria, dapat menjadi pasangan yang ideal dan sukakan keadilan.

Ciri Negatif:
Walau bagaimanapun, ada kalanya anda bersikap bolak-balik, pura-pura, tidak jujur, tujuan kurang tegas, atau tindakan kurang seimbang.

Kualiti Astrologi:
Anda termasuk dalam kategori kardinal, iaitu aktif (berprinsip memulakan sesuatu). Dengan kualiti ini anda dianggap baik untuk merangsang dan memulakan setiap projek baru.

Sifat binatang: Monyet
Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan
dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka
apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan
dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap
langkah dan keputusan, kamu akan berfikir sebelum melakukannya. Kamu
mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelemat kepada
kamu. Jangan tidak tahu, mereka yang bernaung di bawah monyet memang begitu
bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya. Kamu memang akan
berjaya di dalam perniagaan.

Bulan: September
- Bersopan dalam hubungan
- bertolak ansur terhadap pasangan
- Suka mengkritik pasangan
- Sangat prihatin terhadap pasangan
- Sangat sensitif dan emosi
- Pandai memahami pasangan
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
- Amat memilih pasangan
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaam dan masalah pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 3, 6,8,11

Sunday, January 22, 2012

kalau dah bodoh tu...


kalau kita bodoh, jangan sombong
belajarlah dari orang yang pandai
luaskan pergaulan dengan orang yang lebih berilmu
jangan duduk kelompok yang sama je
otak tidak akan berkembang

kalau kita bodoh, terima lah pendapat orang
tapi jangan lah telan bulat-bulat setiap yang menegur
kaji pulak boleh dipakai atau tidak
jika tidak, diam buat dunno je dah lah
janganlah tunjuk sangat yang kita pun bodoh sama
yang boleh pakai tu, pakai lah
janganlah disimpan..masuk telinga kanan keluar telinga kiri

kalau kita bodoh, cubalah untuk jadi pandai
macam-macam cara nak jadi pandai ni
pakailah akal yang dicipta
bukan pegi karatkan lagi otak yang dah berkarat tu

hmmm...
kalau dah bodoh tu, bodoh jugak la..
dont know what else to say....

Femes lembu ini...aummmm~ eh, moooo~

Saturday, January 14, 2012

Angan-angan







Artist: Raja Ema

Angan-angan
Bila mencari pasangan
Yang bakal jadi pilihan
Si hartawan
Angan-angan
Jejaka pilihan hati
Punyai personaliti
Segak tinggi

Cari-cari
Tunggu-tunggu
Masih belum bertemu
Hari-hari
Yang berlalu
Meningkat usiamu
Pilih pasangan
Memang tak mudah
Asyik berangan
Tak jadi nyata

Angan-angan
Biarlah berbatasan
Jangan sampai penantian
Berpanjangan
Angan-angan
Hanya indah dikhayalan
Yang harus engkau hadapi
Kenyataan

bukan semuanya berkisar pada cinta

orang kata cinta itu buta..memang buta pun..
yang x cun kata cun, buruk jadi cantik..
hampeh pun nampak sempurna di mata..
semuanya indah..
macam orang gila..

tapi tak semua yang 'indah' itu akan kekal lama
setiap yang tenang pasti akan terkocak
akan datang dugaan dalam pelbagai cara
terpulang bagaimana untuk menghadapinya
dengan cara yang baik atau pun buruk..

renung-renungkan dan selamat beramal! =)

Saturday, January 7, 2012

10 ciri lelaki matang

bagi aku, 10 ciri lelaki yang matang ialah lelaki yang :

1) mampu berdikari
- kemana saja dia pergi, dia mampu membawa dirinya dengan baik. tidak bergantung kepada orang lain untuk membuat sesuatu perkara.

2) pandai menguruskan diri
- pakaian yang dipakai sesuai dengannya. tak terlalu bergaya. tak terlalu selekeh. sedang sedang. sedap mata memandang. potongan rambut juga sentiasa kemas. rapi. tidak menyimpan kuku yang panjang.

3) pembersih
- tempat tido, tempat study, atau ape je tempat yang sinonim dengannya kelihatan kemas dan bersih. tiada baju baju kotor di merata - rata tempat. menjaga adab ketika makan juga. tidak pelahap.

4) pandai bergaul
- berkawan dengan semua. tidak sombong. tidak merapu dan melucah bila bercakap. menegur orang bertempat. tidak overfriendly.

5) menjaga kebajikan ibu bapa
- mempunyai hubungan baik dengan kedua ibu bapa. selalu bertanyakan khabar mereka. selalu mendahulukan mereka bila hendak membuat sesuatu keputusan. yang penting bukan anak emak! anak emak tu lain. itu anak yang manja.

6) ada perancangan
- mempunyai perancangan untuk masa depan yang cerah. perancangan itu selalu dijadikan motivasi untuk dirinya tuk berusaha sebaik mungkin agar ianya tercapai.

7) gentleman
- lady first! selalu mempunyai cara untuk memikat hati yang tersayang. amboi. bukan kingcontrol tapi tegas bila perlu. tak terlalu memanjakan yang tersayang. menghandle hubungan dengan bijak. aww aww.

8) bijak berbelanja
- tidak menghabiskan duit untuk berpoya - poya! AWAS. :D

9) bijak mengawal emosi
- tidak terlalu jambu. tidak akan sesekali menumpahkan airmata hanya karna hal yang remeh juga karna hal perempuan. kerna airmata lelaki itu sangat mahal. sentiasa cool bila ditimpa masalah. tidak terlalu tampak kerut di wajah. dan masih boleh tersenyum bila disapa. :)

10) mempunyai pegangan agama
bagi muslim, tidak tinggalkan tuntutan wajib. solat dan puasa yang penuh. bole membaca quran dengan baik.


p/s : aku mahukan yang matang kerana aku kebudak - budak kan.. aku rase je la kan. haha. oke bye.

Source dari sini..TQ

Sunday, January 1, 2012

i do really care

i care whatever u saying to me
i really care whatever u do to me
i appreciate it...
but once u say all those things u did to me
all the things u gave to me
u want them back, its really hurting me

i know u never mean what u said 
but it really touching deeply into my heart
the cause is only small thing
but u make it really huge thing
it is very painful
thanks for everything..u still part of me until the end

Happy New Year
(2012)