Sunday, October 14, 2012

Matilah Kau




Friday, June 8, 2012

Dipermain

semua kenangan lama kembali bertandang ke mindaku
semuanya ligat berputar..
mengingatkan aku setiap rakaman yang pernah dimainkan
seperti ianya berulang kembali

aku yang mudah dilukai
aku yang terlalu rapuh dalam mengenal permata
tapi bukan aku tidak tahu
tapi masih dengan risiko yang tak pasti

di saat aku mula untuk memberikan hati
kau telah pun berpaling pergi
aku ke yang terlambat?
atau kau yang berubah hati?

aku penat dengan sketsa lelaki
masa hendak, menempel muka menagih kasih
bila sudah bosan dengan permainan
berlalu begitu sahaja, tanpa sebarang kata


Friday, May 4, 2012

i love u so much!!

i love u so much
nothing compare with u in this earth
u gimme strength
u also gimme me every second breath me now

sometimes, my words hurt u
but u only silent and pretending dont heard anything
doing ur work like nothing happen

i am bad..bad...bad girl
always make u cry 

u never show u disappoint with me
and u always stand up behind me, supporting me
in everything i do 

always smile in front of me
take care of me when i feel sick
caught me when i fall


Sunday, April 15, 2012

what ur type??

which one u prefer?

Friday, March 30, 2012

you da one

[Intro]
You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is my love

Baby, I love you, I need you here
Give me all the time
Baby we meant to be
You got me, smiling all the time

Cause you know how to give me that
You know how to pull me back
When I go runnin, runnin
Tryin' to get away from loving ya
You know how to love me hard
I won't lie, I'm falling hard
Yep, I'm falling for ya but there's nothin wrong with that

[Chorus]
You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is my love

You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is mine

Baby come, tear me now, hold me now
Make me come alive
You got the sweetest touch
I'm so happy, you came in my life

Cause you know how to give me that
You know how to pull me back
When I go runnin, runnin
Tryin' to get away from loving ya
You know how to love me hard
I won't lie, I'm falling hard
Yep, I'm falling for ya but there's nothin wrong with that

[Chorus]
You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is my love

You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is mine

[Bridge]
And Yes I'm kinda crazy,
That's what happens baby,
When you put it down
You should've give it to me
Good like that,
Should've hit it like that,
Had me yellin' like that
Didn't know you would've had me coming back

You the one that i'm feeling
You the one that i'm loving
Ain't no other, that's like you
No there's just one, one, one
No baby just one, one
I bet you wanna know

[Chorus]
You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is my love

You the one that I dream about all day
You the one that I think about always
You Are The One So I Make Sure I Behave!
My love is your love, your love is mine


Monday, March 5, 2012

mari..mari...mari...
PROTON

BELI...BELI...KERETA PROTON BARU!!
KERETA LAMA TUKAR BARU!! 
hohhoooo~



pm me di sini atau sini ye

Wednesday, February 29, 2012

B.A.C.U.L

kau jantan bacul yang hanya bersuara melalui medium
bila berhadapan, diam tak bersuara

kau jantan dayus yang hanya menurut kata hati
yang kononnya gentleman, bila berhadapan dengan perempuan yang disukai
tetapi bodoh dalam menilai perhubungan

kau jantan bodoh bila menyuarakan pendapat yang terang lagi bersuluh salah..
dan masih utuh menegakkan benang yang basah
di mana kemaluan kau?

bodoh sombong pabila tidak boleh ditegur dengan cara baik
maki hina jugak yang kau mintak

cari pasal dengan pompuan..tu bukan dayus ke??
kalau kau diam saja, tidak mohon maaf (kononnya ikhlas)..itu lebih baik!!

dayus..bodoh sombong..bengap...
pekej lengkap!!!

erti DAYUS menurut islam ----> klik SINI

Sunday, February 19, 2012

Uztaz and Liberal Gurlz



Liberal Gurlz :
“Salam ustaz…..sorry for disturbing you…I just want to ask something from you…!!”


Ustaz :
“Ok silakan……what you want to know…”


Liberal Gurlz :
“Ustaz it is true……perempuan tak menutup aurat ni jahat….?


Ustaz :
“Hmmm kalau mengikut hukum tak menutup aurat tu….memang jahat la kerana tak patuh perintah Allah.!!


Liberal Gurlz :
“No no no ustaz you ‘re really wrong……pakaian tak melambangkan perangai dan tingkahlaku….kalau ustaz nak tahu….ramai perempuan yang pakai tudung labuh nampak aje sopan…tetapi sebenarnya mereka nilah yang berperangai jahat…mereka hanya berselindung di sebalik tudung mereka…. Tu hipokrit namanya ustaz…..”


Ustaz :
“Sekurang –kurang nya mereka menutup aurat….dosa tidak menutup aurat adalah termasuk di dalam dosa besar kerana perbuatan mendedahkan aurat itu akan membuka pintu kepada zina”


Liberal gurlz :
“Ha ha ha ha ……I don’t think like that ustaz………..sebenarnya..masalah zina…rogol..sumbang mahram…..dan sebagainya yang melibatkan kerosakan akhlak kaum wanita adalah berpunca dari lelaki yang jahat dan bernafsu buas…..bukan sebab kami berpakaian tidak bertudung dan berpurdah.!!!”
“Ustaz pun tahu kan….orang lelaki ni…alim macam mana pun tapi bila tengok orang pompuan…..tercabut serban mereka……ha ha ha ha…”


Ustaz :
“Hai….macam perli saya aje ni….?”


Liberal Gurlz :
“Ha ha ha ha….ustaz tak termasuk la…..saya percaya ustaz….. kalau tak saya takkan tanya soalan ni…….ha ha ha ha……!!”


Ustaz :
“Islam mengatakan….Fitnah yang membuka pintu zina itu adalah banyaknya berpunca dari wanita yang tidak menutup aurat dan menjaga kehormatan mereka”


Liberal Gurlz :
“Habis tu ustaz…salah orang perempuan lah ye kalau…..orang perempuan diperdaya..dirogol…diragut kesuciannya oleh seorang lelaki playboy….?”


Ustaz :
"Bukan itu maksud saya…….apa yang saya nak katakana ialah…orang perempuan sekiranya tidak mendedahkan diri dengan penyebab yang menyebabkan lelaki cenderung untuk melakukan perbuatan yang jahat…maka selamatlah dirinya..dari sebarang ancaman dan gangguan seksual.”….

“Perbuatan membuka aurat itu bukankah menarik ghairah lelaki untuk melakukan sesuatu yang tak senonoh kepada seorang perempuan?”Hilangnya sifat malu seorang perempuan menyebabkan dirinya bercampur gaul dengan lelaki yang bukan mahram….menyebab terjadinya perbuatan berjumpa…berdating…berdua-duaan …..sehingga pihak yang ketiganya adalah syaitan…lalu syaitan pun membisikkan bisikan syahwat menyebabkan berlakunya perbuatan zina antara dua pasangan sejoli…!!”


Liberal Gurlz :
“Alah ustaz …itu sebab orang lelaki lah yang mulakan dulu……orang perempuan ni insan yang lemah terpaksa mengikut kehendak lelaki”


Ustaz :
“Hmmmm…itulah yang tak betul tu…..seorang wanita yang baik….mestilah tegas menjaga maruah dan kehormatan dirinya…..Allah menjadikan wanita ini dari tulang rusuk Nabi Allah Adam a.s untuk hidup mulia sebagai seorang isteri yang mempunyai tugas yang mulia iaitu sebagai peneman suami dan sebagai insan yang berkongsi suka duka bersama suami..setia berkhidmat untuk suami dengan perasaan kasih sayang yang dibina atas dasar cinta…melalui perkahwinan yang sah”

“Bukanlah kasih sayang namanya jika seorang wanita membiarkan dirinya menjadi tempat memuaskan nafsu..lelaki yang jahat….bukan cinta namanya…apabila seorang wanita membiarkan maruahnya dimusnahkan……bukanlah bahagia namanya apabila seorang wanita bersama dengn lelaki tanpa ikatan yang sah.”


Liberal Gurlz :
“Ok…ok….ustaz menang……Cuma saya nak ulangi balik ustaz pendapat saya tadi……perempuan yang bertudung pun bukannya baik sangat….ada diantara mereka ni ustaz yang lebih teruk akhlaknya daripada kami yang tidak bertudung ni….?”


Ustaz :
“Ha ha ha….janganlah disalahkan tudung jika akhlak seseorang itu buruk…..!!!....menutup aurat itu perintah Allah…sama ada manusia itu baik atau jahat…kan itu perintah Allah…kita tak boleh pertikaikan……!!”
“Jika akhlak seseorang itu jahat…..maka dia akan dikira dosanya mengikut akhlaknya yang jahat….tetapi jika dia tidak memakai tudung menutup aurat…..maka dosanya akan bertambah lagi…janganlah kita melakukan satu dosa…kemudian kita tambah lagi dosa…akibatnya derita kita di akhirat..lama kita diazab di dalam neraka…..!!”


Liberal Gurlz :
“Baiklah ustaz…mungkin tak faham maksud saya…….beginilah saya buat contoh supaya ustaz mudah faham……ada seorang wanita yang tidak menutup aurat…tetapi dia baik..rajin..pemurah ..penyayang…hormat ibubapa…..suka menolong orang…dan ada pula seorang perempuan yang bertudung…tapi jahat…suka mencaci mengata orang…..sombong…pentingkan diri sendiri…kedekut…suka cari gaduh….yang mana lebih baik ustaz……?”


Ustaz :
“Saya faham maksud awak…..oklah….tentang perempuan tidak bertudung walaupun dia..baik…buat amalan baik….pemurah…menolong orang…sememangnya dia akan mendapat pahala dengan amalan baik yang dilakukan….tetapi ingat…Nabi saw pernah menerangkan di dalam satu riwayat….bahawa diakhirat nanti apabila kita dihadapkan di hadapan Allah swt…kita akan ditanya..tentang dosa dan pahala….jika ada dosa yang kita lakukan…maka pahala kita akan dipotong….jika kita banyak melakukan amalan baik sekalipun…tetapi jika tidak menutup aurat….pahala kita akan dipotong mengikut lama mana kita mendedahkan aurat ketika di dunia ini semasa kita hidup….sehingga tiada lagi pahala yang nak dipotong..kita tanggung pula dosa orang yang rosak matanya..akhlaknya…disebabkan oleh kita yang membuka aurat….sehingga kita menjadi manusia yang paling muflis di akhirat lalu dicampakkan kita ke dalam neraka.”

“Adapun perempuan yang bertudung…dia terlepas dari dosa mendedahkan aurat…. Dan jika dia melakukan dosa yang lain…yakni seperti mencaci..mengata…sombong..dan sebagainya…maka itu dosa lain yang dia kena memohon dari Allah keampunan …agar tidak di azab diakhirat….sekiranya tidak dia akan diazab mengikut dosa yang dilakukan…..cumanya tempoh diazab itu tidaklah selama tempoh azab dosa orang yang mendedahkan aurat..kerana tempoh tinggal di neraka disebabkan oleh dosa buka aurat ni… lama sangat.”


Liberal Gurlz :
“Oh ye ke ustaz…..maaflah ustaz… saya tak pandai agama……saya cuma dengar orang bercerita…dan ada kawan-kawan saya yang menggelarkan diri mereka “ the liberal gurlz”……yang menyatakan…kalau tak boleh buang sifat-sifat……jahat dalam diri…tak guna pakai tudung labuh……munafik namanya tu……tunggulah sehingga kita benar-benar dah bersedia dan menjadi benar-benar baik….barulah kita pakai tudung tutup aurat…..”


Ustaz :
“Ha ha ha ha ha bila la agaknya tu ….baru awak jadi benar-benar baik…..bila dah masuk kubur….?”
“Satu perkara yang mesti kita ingat…dan perbetulkan persepsi kita…..berubah jadi baik dan bertaubat adalah perkara yang tak boleh ditangguh-tangguh…….berubah dan bertaubat mesti dilakukan serta merta …kerana jika kita tangguh dan tunggu dulu…..maka dikhuatiri kita tidak sempat..bertaubat dan berubah…kerana ajal maut itu tidak kita tahu bila tibanya….apakah kita boleh menjamin umur kita panjang?apakah kita boleh hidup sehingga ke detik masa kita bertaubat dan berubah……”please don’t make your life as a gambling game”jangan perjudikan hidup awak dengan hanya bersandarkan harapan yang tak pasti…..” Jika kita menyatakan kita kena tunggu sehingga dah benar-benar baik dan bersedia baru kita pakai tudung menutup aurat……maka adakah umur kita sepanjang itu untuk sampai ke detik itu????? Jika kita dimatikan Allah bagaimana?”

“Samalah macam awak tidak mahu kahwin hanya kerana awak nak tunggu calon suami yang benar-benar perfect..hensem….macho…hmmm sampai ke tua la tak kahwin jawabnya”


Liberal Gurlz :
“Hu huh u ustaz…gerun saya dengar penerangan ustaz ni…..barulah saya faham……..saya ingat apa yang dikatakn oleh kawan-kawan saya tu betul…rupa-rupanya sesat larat kita dibuatnya……!! Terima kasih ustaz…barulah saya faham….dan insyaallah saya akan berubah ….cumanya mungkin ambil masa juga ustaz….maklumlah bukan senang kita nak mulakan perubahan dan benda baru ni…..kawan-kawan saya “The liberal gurlz” pasti terkejut dan mentertawakan saya bila saya berubah memakai tudung…..aduihhhh susahnya ustaz…kalau diorang kutuk saya…mau menangis saya nanti…..”


Ustaz :
“Biarlah kita menangis di dunia ini kerana mentaati perintah Allah dari kita menangis di akhirat kerana di azab akibat mengingkari perintah Allah”


Liberal Gurlz :
“Isk…Isk…..Isk…ye lah ustaz…terima kasih….terima kasih…….saya rasa insaf sangat…..terima kasih ustaz…..semoga Allah mengampunkan dosa saya…..”


Ustaz :
“Insyaallah semoga Allah berikan awak kekuatan dan berubah dari yang baik kepada yang lebih baik……..saya akan doakan…..!!”

dicelop dari SINI

Wednesday, January 25, 2012

L.I.B.R.A.


Sikap ideal kamu ada kalanya menjadikan kamu agak kaku. Setiap kali makan kamu inginkan hidangan itu disajikan dengan cantik, kemas, bersih dan sempurna. Hanya disebabkan sedikit kesalahan, ia akan turut memberi kesan kepada emosi mu. Kamu suka makan berlama-lama kerana setiap suapan yang masuk ke mulut mu akan kamu nikmati sepenuhnya.

Ciri Positif:
Orang yang lahir pada tarikh antara 23 September hingga 22 Oktober dikatakan bernaung di bawah zodiak LIBRA, yang berlambang Alat Penimbang (Dacing). Dengan yang demikian, orang yang berzodiak Libra biasanya berciri–ciri harmoni, seimbang, gemarkan perkahwinan, sukakan perhubungan, mengutamakan kesamarataan, pakatan, diplomasi, berseni, suka membantu, sentiasa dalam keadaan ceria, dapat menjadi pasangan yang ideal dan sukakan keadilan.

Ciri Negatif:
Walau bagaimanapun, ada kalanya anda bersikap bolak-balik, pura-pura, tidak jujur, tujuan kurang tegas, atau tindakan kurang seimbang.

Kualiti Astrologi:
Anda termasuk dalam kategori kardinal, iaitu aktif (berprinsip memulakan sesuatu). Dengan kualiti ini anda dianggap baik untuk merangsang dan memulakan setiap projek baru.

Sifat binatang: Monyet
Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan
dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka
apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan
dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap
langkah dan keputusan, kamu akan berfikir sebelum melakukannya. Kamu
mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelemat kepada
kamu. Jangan tidak tahu, mereka yang bernaung di bawah monyet memang begitu
bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya. Kamu memang akan
berjaya di dalam perniagaan.

Bulan: September
- Bersopan dalam hubungan
- bertolak ansur terhadap pasangan
- Suka mengkritik pasangan
- Sangat prihatin terhadap pasangan
- Sangat sensitif dan emosi
- Pandai memahami pasangan
- Kurang menunjukkan perasaannya terhadap pasangan
- Amat memilih pasangan
- Sukar melupakan sekiranya hati terluka.
- Mudah simpati dengan perasaam dan masalah pasangan.
- Pasangan Ideal: Lahir dalam bulan 3, 6,8,11

Sunday, January 22, 2012

kalau dah bodoh tu...


kalau kita bodoh, jangan sombong
belajarlah dari orang yang pandai
luaskan pergaulan dengan orang yang lebih berilmu
jangan duduk kelompok yang sama je
otak tidak akan berkembang

kalau kita bodoh, terima lah pendapat orang
tapi jangan lah telan bulat-bulat setiap yang menegur
kaji pulak boleh dipakai atau tidak
jika tidak, diam buat dunno je dah lah
janganlah tunjuk sangat yang kita pun bodoh sama
yang boleh pakai tu, pakai lah
janganlah disimpan..masuk telinga kanan keluar telinga kiri

kalau kita bodoh, cubalah untuk jadi pandai
macam-macam cara nak jadi pandai ni
pakailah akal yang dicipta
bukan pegi karatkan lagi otak yang dah berkarat tu

hmmm...
kalau dah bodoh tu, bodoh jugak la..
dont know what else to say....

Femes lembu ini...aummmm~ eh, moooo~

Saturday, January 14, 2012

Angan-angan







Artist: Raja Ema

Angan-angan
Bila mencari pasangan
Yang bakal jadi pilihan
Si hartawan
Angan-angan
Jejaka pilihan hati
Punyai personaliti
Segak tinggi

Cari-cari
Tunggu-tunggu
Masih belum bertemu
Hari-hari
Yang berlalu
Meningkat usiamu
Pilih pasangan
Memang tak mudah
Asyik berangan
Tak jadi nyata

Angan-angan
Biarlah berbatasan
Jangan sampai penantian
Berpanjangan
Angan-angan
Hanya indah dikhayalan
Yang harus engkau hadapi
Kenyataan

bukan semuanya berkisar pada cinta

orang kata cinta itu buta..memang buta pun..
yang x cun kata cun, buruk jadi cantik..
hampeh pun nampak sempurna di mata..
semuanya indah..
macam orang gila..

tapi tak semua yang 'indah' itu akan kekal lama
setiap yang tenang pasti akan terkocak
akan datang dugaan dalam pelbagai cara
terpulang bagaimana untuk menghadapinya
dengan cara yang baik atau pun buruk..

renung-renungkan dan selamat beramal! =)

Saturday, January 7, 2012

10 ciri lelaki matang

bagi aku, 10 ciri lelaki yang matang ialah lelaki yang :

1) mampu berdikari
- kemana saja dia pergi, dia mampu membawa dirinya dengan baik. tidak bergantung kepada orang lain untuk membuat sesuatu perkara.

2) pandai menguruskan diri
- pakaian yang dipakai sesuai dengannya. tak terlalu bergaya. tak terlalu selekeh. sedang sedang. sedap mata memandang. potongan rambut juga sentiasa kemas. rapi. tidak menyimpan kuku yang panjang.

3) pembersih
- tempat tido, tempat study, atau ape je tempat yang sinonim dengannya kelihatan kemas dan bersih. tiada baju baju kotor di merata - rata tempat. menjaga adab ketika makan juga. tidak pelahap.

4) pandai bergaul
- berkawan dengan semua. tidak sombong. tidak merapu dan melucah bila bercakap. menegur orang bertempat. tidak overfriendly.

5) menjaga kebajikan ibu bapa
- mempunyai hubungan baik dengan kedua ibu bapa. selalu bertanyakan khabar mereka. selalu mendahulukan mereka bila hendak membuat sesuatu keputusan. yang penting bukan anak emak! anak emak tu lain. itu anak yang manja.

6) ada perancangan
- mempunyai perancangan untuk masa depan yang cerah. perancangan itu selalu dijadikan motivasi untuk dirinya tuk berusaha sebaik mungkin agar ianya tercapai.

7) gentleman
- lady first! selalu mempunyai cara untuk memikat hati yang tersayang. amboi. bukan kingcontrol tapi tegas bila perlu. tak terlalu memanjakan yang tersayang. menghandle hubungan dengan bijak. aww aww.

8) bijak berbelanja
- tidak menghabiskan duit untuk berpoya - poya! AWAS. :D

9) bijak mengawal emosi
- tidak terlalu jambu. tidak akan sesekali menumpahkan airmata hanya karna hal yang remeh juga karna hal perempuan. kerna airmata lelaki itu sangat mahal. sentiasa cool bila ditimpa masalah. tidak terlalu tampak kerut di wajah. dan masih boleh tersenyum bila disapa. :)

10) mempunyai pegangan agama
bagi muslim, tidak tinggalkan tuntutan wajib. solat dan puasa yang penuh. bole membaca quran dengan baik.


p/s : aku mahukan yang matang kerana aku kebudak - budak kan.. aku rase je la kan. haha. oke bye.

Source dari sini..TQ

Sunday, January 1, 2012

i do really care

i care whatever u saying to me
i really care whatever u do to me
i appreciate it...
but once u say all those things u did to me
all the things u gave to me
u want them back, its really hurting me

i know u never mean what u said 
but it really touching deeply into my heart
the cause is only small thing
but u make it really huge thing
it is very painful
thanks for everything..u still part of me until the end

Happy New Year
(2012)