Friday, August 28, 2009

huh!

Semalam aku menangis semahu-mahunya. Setelah s0lat, aku merebahkan diriku ke atas tilam kawanku. Segala yang kupendam selama ini aku hamburkan pada bantalku. Setelah beberapa ketika, barulah perasaanku menjadi lega. Berat bagiku menghadapi situasi begini. Tidak dihiraukan tidak mengapa. Tetapi mengapa pandangan 'itu' yang kau berikan? Hina sangatkah aku sehingga terpamer di riak wajahmu.. Sampah sangatkah muka/perangaiku ini sehingga kau memalingkan muka dari memandanngku?

Aku akan anggap ini semua dugaan semata-mata. Aku seb0leh-b0lehnya tidak akan menyusahkan kamu semua. Akan aku pergi dari hidupmu jika itu yang kau inginkan.. Sesungguhnya aku p0n benci pada perlakuanmu itu..!! Aku BENCI!!!

Saturday, August 15, 2009

Sungguh Kecewa!

2:22 PM 8/15/2009 ceritaku

Hambar.. Itu yang aku rase semasa g kelas luar. Sesungguhnya itulah kali pertama aku berasa sedemikian. Sungguh mengecewakan... Apela nak jadi jika keadaan ini berterusan? Tidak mustahil akan datang tiada se0rang pun yang meneruskan perjuangan ini.

Aku bukanla mengharapkan semua turun. Tapi at least fahamla ape tujuan kita masuk persatuan ni. Jangan pandang masa sekarang, fikirkan masa hadapan. Bagaimana jika suatu hari kelak akan tercetusnya peperangan..? Benda ni tak mustahil. Dah bersedia ke nak hadapi? Ya..aku pun bukanla se0rang yang bagus dalam hal ni. Tapi aku still turun. 0k! Kalau takleh nak turun kesemua perjumpaan, datang mana yang mampu. Macam kita belajar. Inipun salah satu daripada pembelajaran. Aku pun sedang belajar. Engkau pun sedang belajar. Kita sama-sama sedang belajar. S0, what's wr0ng?

Hmm..0k! Mungkin ape yang aku kata ni ade yang takleh terima.. Aku paham. Aku tak sepandai k0rang. Aku pun terpikir gak.. Layak ke aku tegur 0rang laen sedangkan aku pun "terlajak". Susah 0rang nak ikut. emmm.. Kalau k0rang sayangkan persatuan ni seperti k0rang sayangkan/cintakan l0ver k0rang, pasti hal seperti ini tak jadi. Aku pun dah tak reti nak cakap. Bagi aku bila 0rang jawab "nak f0kus study", aku kehilangan kata-kata.

Betul tujuan kita datang sini nak blaja. Tapi dalam hidup kita ni bukan blaja je yang kita kene f0kus. Bukan dengan mengadap buku je kita dapat ilmu. Banyak lagi ilmu yang kita dapat selaen membaca. Ntahla..sebenarnya aku da penat nak mengajak 0rang ni. Aku tau walau penat camne pun kita kene wat gak. Tapi kalau da banyak alasan..yang sama lak tu. Takkan tak b0san kan? Aku ni pun bukanla setia sangat pun. Lap-lip-lap gak. Biskut chipsm0re. Tapi bila teng0k jadi camni, aku sedih. Kalaula semua camni, mesti meriah! Nak berlatih pun rasa ser0n0k..

Aku hanya meluahkan apa yang aku rasa, bukan niat nak menyinggung. Kalau ade tersalah dan tersilap, aku m0h0n maaf/ampun. Sebagai manusia biase memang biasa aku wat salah/silap ni. Tiada manusia yang sempurna..k la, salam..

Thursday, August 13, 2009

Pilihan

Setiap perkara yang kita buat mesti ada pilihan. Baik atau buruk. Terpulang pada kita hendak memilih jalan yang mana. Yang pasti, jalan yang kita pilih sekarang

Ape yang aku merapu ni??

Saturday, August 1, 2009

cuti

Seminggu lagi aku bercuti.. Belum sempat aku memahami ape yang akan aku pelajari semester ini, sekali lagi aku bercuti.. Semua ini gara-gara H1N1.. Napela penyakit ini menyerang manusia? Bukankah binatang yang yang membawanya? Itula, Islam da menyariatkan apa yang halal dan haram.. Tapi ade juga yang menghalalkan yang haram. Tu pasal la penyakit ni menyerang kita.

Emm...sepanjang aku bercuti ni, aku mengharapkan agar dipanjangkan cuti. Tetapi pantas akalku membangkang..
Cuti panjang bermakna akan berlambaklah yang kelas gantian..mana aku rase aku tidak mampu menghadapinya..huhu~ TIDAKKKKKKK!!!!!!!!

Rancanganku di hari minggu..
Laen kali aku citer..


Tahun ni merupakan tahun yang mencabar buat adik-adikku.. PMR & STPM. (kenapalah sek0lah Malaysia ni banyak sangat ujian-peperiksaan?) Penat aku...
-Pape pun, aku berharap adik aku lebih pandai dari aku..-

Bab ni aku izinkan..haha

G0DDLUCK!!!