Friday, May 15, 2009

emmm........

Cuti ni banyak perkara yang aku pikirkan.. Aku bukanla seorang pemikir atau ahli falsafah.. Cume, ntah.. banyak bende yang bermain dalam k0tak akalku ini.. Yang paling besar sekali adalah berkenaan duit.. Ya, DUIT! Aku ni bukanla anak 0rang senang bila mana perlukan duit hanya petik jari je! Emak ayahku bersusah payah mencari duit.. Haruskah aku bebankan mereka? Anak yang tak kenang budikah aku ni? Seperti kacang lupakan kulit.

Bukan aku hendak mengetepikan tapi keadaan benar-benar tidak mengizinkan aku melakukannya. Perit sungguh memikirkan situasi sekarang. Baru-baru ini aku mendapat khabar yang 0pahku tidak berapa sihat. Umurnya da berapa ek? Aku rasa lebih kurang 60-70 k0t. Ish! Walaupun hanya demam biasa tapi bagi g0l0ngan emas ini, aku agak risau dan bimbang. Aku lihat ayahku juga seperti serabut memikirkannya. Apala nak dibandingkan dengan aku ni..

Terkenang aku zaman aku kecil-kecil dulu.. Aku ni agak nakal tapi kurang bercakap.. dan aku agak rapat dengan 0pah. Dia rajin bawa aku ke pekan sehari (pasar Temerl0h). Apa yang aku nak mesti akan dapat..heh. Bila da besar ni, agak kurang aku menziarahinya. Bukan aku tak mahu tapi tiap-tiap minggu je mesti ade aktiviti di kampus. Aku ke yanng bersalah? Tidak! Sudah menjadi tanggungjawab aku menjadi pelajar.. Dan sekarang aku lihat 0pah da semakin tua.. Sudah bersediakah aku? 0h, tidak! Bukan hendak melawan takdir.. Hanya sukar menerima kenyataan.

MANUSIA..tidak pernah menghargai apa yang ada.. Bila dah tiada baru hendak menggapai..

Saturday, May 9, 2009

Akhirnya..aku melangkah

Baru je aku menjejakkan kakiku di bumi Bent0ng ni terus aku g cc berhampiran.. gyler t0l! Bukan nak jumper mak ayah dulu..isyh!! Sungguhla aku ni.. hehe..

Disini, aku tertarik nak memperkatakan mengenai perpisahan.. Baru kejap tadi aku telah melaluinya.. Sungguh mengilukan..
Tapi setiap perpisahan itu mengajar kita erti menyayangi dan erti kerinduan. Ceh!! Sungguh pandai aku berbicara.

Perpisahan memang menyakitkan..tapi apakan daya. Jika tidak hari ini, es0k pasti ia akan berlaku juga. Cuma, ini hanyalah perpisahan sementara bukan yang hakiki. Jika j0d0h panjang pasti kita ketemu lagi. S0, n0thing t0 w0rry..

Hingga kini kesan perpisahan itu masih terasa. Bukan aku ingin membuang tapi ia sangat pahit untuk kutelan. Mungkin bagi sesetengah manusia perpisahan itula yang mereka tunggu.. Bagiku, ia sungguh menyakitkan. Beruntung aku kerana ia bukan perpisahan yang berkekalan. Anytime, kami b0leh berjumpa lagi.. kan?