Wednesday, April 29, 2009

Friends

Terimalah...

video

Moga ketemu lagi di lain masa..adi0s..

Friday, April 17, 2009

Legaa

Yeh! yeh! Da ciap!
Da bley blek.. hehe
Akhirnya..fuh!

Thursday, April 16, 2009

sec0nd chance

Bertuah aku kerana diberi peluang kedua
Bukan semua 0rang dapat kan..
Chaiy0k..chaiy0k!!

Wednesday, April 15, 2009

Makan..makan..dan makan

Ni aku baru blek dari Jerantut.. Sampai je kat k0mpleks, terus masuk bilik amek barang aku. Dan terus berada di cafe kerana hanya di sini mendapat layanan wifi. Bila aku da stat bukan internet ni.. macam-macamla aku d0k buat..hehe.. Antaranya, bukak emel, mendalah ni, ym.. sambil-sambil tu, aku tunggu my parents datang jemput. Huhu.. Aku bukan anak manja 0k.. Kebetulan 'kering'. K0l mak aku, dia v0lunteer nak jemput aku. Mane aku tak ser0n0k..kan.. =D

Kat Jerantut tadi, bukan aku g KFC k.. Aku gi umah penyelia sempena jamuan akhir semester. Memang dah jadi suatu kemestian kami membuat jamuan ini. Dan tempat jamuan pun sememangnya di sanala. Waktu ni la baru dapat makan puas-puas sebab kita sendiri yang buat. Harapkan lauk dining..hai.. Tak de la sampai aku sakit gigi ni.

Tadi aku jumpe 0nichan.. Beliau baru blek keje. Hmm..camnela beliau nak g malam ni.. Apa yang baek akan dipermudahkan.. Bet0l tak??

Pape pun..aku harap, aku dapat gi lagi jamuan akhir tahun ni.. hehe.. Bukan ape..kal0 aku tak gi, rugi makanan yang disediakan nanti. Sape nak t0l0ng habeskan kan.. =p

Tuesday, April 14, 2009

Hahaha...


Kenapa aku gelak??
Xleh??
Saje nak gelak

-------------------------------------------------------------------

Es0k, aku akan berangkat ke Jerantut.. Rumah kedua.. hehe..(jangan marah b0ss) kat sane lah makan-makan sambil beramah mesra. Lagipun, myb ni last kami bersama-sama seni0r kami yang akan berhijrah ke Shah Alam atau pun tempat lain. Hmm.. Pasni ni, kami akan 'bermusuh' untuk karnival waja diri akan datang. Bersiapla kamu semua....!! Muahaha...........

Friday, April 10, 2009

hari ini aku ditinggalkan

Huuuu~~~ Sesungguh belum pun semester ini menutup tirai
Aku terkapar kese0rangan
Hatiku pilu..dan sedih melanda

Waaa~~
Malam-malam terakhir
Aku mengalirkan air mata

Ia tak mahu berhenti

Apakan dayaku


Isk..isk...

Masih adakah pertemuan kita selepas ini
Aku d0akan kau tidak melupakan diriku

Sesungguhnya engkaula temanku


Huaaaa~~~~

Sejak pertama kali aku menjejakkan kakiku di bumi Jengka ini
Engkaula yang aku kenal
Walaupun kita tidak serapat ini waktu itu
Kini..
Engkaula yang banyak membantu aku

Aku tidak dapat meneruskan kata-kata
Hanya air mata menceritakan segalanya
Hanya satu kupinta darimu
Janganla engkau melupakan aku
Setelah menerima rakan baru di sana

--------------------------------------------------------
Buat rakanku yang akan jauh dimataku
Onichan, cik ta, Tun YDP, Tun NYDP n kak akma
Aku tak kan melupakan kalian..
-Dekat dihati-

Tuesday, April 7, 2009

Fikir Boleh


Jika kau fikirkan kau boleh

Kau hampir boleh melakukan
Jika kau fikirkan ragu-ragu
Usahamu tidak menentu

Jika kau fikirkan kekalahan
Kau hampiri kegagalan
Jika kau fikirkan kemenangan
Kau hampiri kejayaan

Engkaulah apa kau fikirkan
Terkandung dalam pemikiran
Kau fikir boleh melakukan
Fikirkan boleh

Percaya apa kau lakukan
Tabah apa kau usahakan
Bertindak atas kemampuan
Engkau boleh..
-----------------------------------------------------------
Lagi 2 minggu nak exam..
Aku yakin aku b0leh!! Rakan2ku pun b0leh..

Monday, April 6, 2009

Lubuk yu

Sabtu lepas (4 April 2009), aku bersama-sama teman serumahku telah ke Lubuk Yu buat kali terakhir...(untuk sem ni la k0t..harhar).. Hepi bangat!! Puas gak la men air kat sane. Nak-nak lak bile penat, ade makanan terhidang di depan mata..Puas!! Mule bergerak dari rumah pada jam 11 lebih, sejurus selepas aku selesai menjawab ujian PR di AE. Sesampai aku di rumah, aku melihat (hanya melihatla) rakan-rakanku menyiapkan masakan yang terakhir untuk dibawa berkelah. Aku, masih terbaring kerana 0takku masih penat menjawab ujian tadi.. (s0ri geng!) Selesai sumenye, kami pun menaiki DAP 525 dengan diiringi 0leh sebuah skuter EGO di belakang. Dua rakan rumah kami tidak dapat menj0inkan diri kerana kebizian mereka.. (n0 k0men). Kat Lubuk Yu, masing-masing da teruja nak mandi sungai. Sebagai yang paling tua, aku melantik diriku sebagai penjaga mereka tetapi aku pun sama cam mereka..heheee.. =D Tengah bermandi-manda, tetiba hujan mengganggu keser0n0kan kami.. Lantas, kami berhenti sejenak untuk mengisi perut kami yang agak kelaparan. Hmmpphhh...!! Masing-masing menunjukkan kegel0j0han masing-masing.. Hanya aku yang masih mengekalkan ciri-ciri wanita melayu terakhir.Setelah licin mee g0reng yang disediakan, kami kembali menyambung aktiviti kami yang terbengkalai tadi. Mandila, ape lagi kan.. Kali ini, aku hanya menjadi pemerhati kepada kanak-kanak riang ini.

Setelah penat bermain, kami pun bersiap-siap untuk balek. Setelah masing-masing teng0k henp0n, rupe-rupenya big br0 ade mengecall kami. S0ri b0ss... Kami tak perasan..

Ini sedikit sebanyak gamba yang menunjukkan kami telah sampai ke Lubuk Yu...hehe..zassss....

Kanak-kanak riang

Puas aku kene jaga mereka sume nih

Ape-ape makan dulukan..baru ade tenaga nak men air
"Cedapnyer..."

Pose sebelum bercanda..

Perempuan melayu terakhir yang
kelihatan kemalu-maluan.. =)


Kami bergerak pulang lebih kurang jam 5 petang. Memang puasla dapat men air haritu. Hmmphh.. Sesampai di rumah, lenguh badan seh. Ngan kakiku yang agak sakit. Terus aku merebahkan diri ke tilam. Tula, men tak hingat sakit. Padan mukeku..
----------------------------------------------------------
Ade kejutan di petang itu.
Memang penat!!

Friday, April 3, 2009

(T0T)...isk..isk..

Akhirnya...selesai sume assignment yang buat aku kusut. Dengan ini bermulala minggu ujian untuk aku.. Memang nak menangis bila dipikir-pikirkan.. tapi itula tugasku di sini.

Sepanjang minggu membuat assignment, aku rase ade yang geram ngan aku.. Bukan ape, aku tak salahkan mereka. Memang aku yang bersalah.. Aku mintak maaf sebab tak memberi k0mitmen yang seperti k0rang harapkan..

Dalam pada itu ada yang aku tak puas hati.. Kenapala aku yang terpinggir?? Ini pun salah satu ujian ke?? Redha jela..