Sunday, March 29, 2009

Hanya gamba yang berkata-kata..

Setelah puas mencari gamba kenduri big b0ss..Akhirnya, aku berjaya juga mendapatkannya dari YDP Jengka. Beliau masih marah agaknya..huhu~ Siapalah daku di hatinya...isk..isk..
Jom zass ape yang berlaku di Sungai Besar..

Kami mengikut tema..lala~

Ini pula, pasukan k0mpang..pak pung3x

Sedapkan lauk ni..yumyum =)...

Dato' Maidin pun datang gak tau!

Kamila wakil Jengka..pantang ade kamera..ish!

Pengantin bersama ahli keluarga pengantin perempuan

Pose dari pengantin..heh! Bahagianyer...

Ni lak beberapa gamba dari Bukit Nikmat:-

Si c0mel pun nak bergamba gak..

Wakil dari Uniten..Terima kasih kerana sudi datang.. =)

Raja sehari bersama panglima-panglima gagah berani

Amacam?? Jangan durhaka..h0h0

Nak tips berp0ligami?? Tanyela beliau ni

Wajah-wajah hensem abang panglima.. =D

Antara yang hadir memeriahkan suasana

Amb0i! Amek tempat pengantin nampak!

Sudikah dikau menjadi pemaisuri hati hamba??

Terimalah bunga ini wahai puteri sumere..kihkih

Yang len nampaknye jeles apabila si lelaki memberi bunga kepada si perempuan..ape-ape aje mereka ni

----------------------------------------------------------------
p/s: tak ley letak byk-byk..hehe..

Thursday, March 26, 2009

Inf0 best..hikhikk


Lelaki akan jatuh cinta jika merenung wanita selama 8.2 saat

Percaya atau tidak?? Terpulangla pada anda.. Kal0 nak tau.. Try buat kat mane-mane lelaki yang anda minat..haha.. Amacam?? Jadi tak?

Inf0 ni aku dapat kat k0sm0..Tengah b0san, aku surfingla internet kat libry library ni.. S0, ni la input yang baru aku tau.. Masalahnya, berani ke nak bertentang mata dengan si beliau? Hehe..


Aku, mungkin tidak..kerana aku se0rang yang pemalu 0rangnya..hehe.. Emmm.. Nak ke tak nak.. baek aku men mata ngan laki aku je nanti.. Kwang..kwang..kwang.. Tapi tu lambat lagi la. hikhik..


Aku da penat

Hina sangat ke aku ni??
Menyampah sangat ke mukaku ini??
Sampai begitu skali memandang kepadaku..
Apa salahku..??
Jika ada, katakan saja..
Tidak aku terpinga-pinga..

Aku pelik..
Aku keliru..
Bukannya kita pernah rapat..
Aku benar-benar buntu..
Jika benar aku salah..
Tolonglaa..katakan saja kesalahanku itu
Agar dapatku memperbetulkannya

Penat..
Sesungguhnya aku penat dengan keadaan ini
Penat melayan karenah pelbagai ragam ini
Tanpa bicara..tanpa kata
Wajah-wajah mempemerkan rupa
Sesungguhnya aku dah jelek!!

Aku penatla weii!!

-----------------------------------------------------------

Hanya luahan semata-mata
Tiada kene-mengena dengan yang dah mati..

Wednesday, March 25, 2009

Di Persimpangan Dilema

Masa berlalu
Tanpaku menyedari
Percintaan yang kita bina
Hampir terlerai

Apa salahku
Kau buat ku begini
Dalam dilema
Di antara jalan derita

Tidak pernah ku duga
Ini semua terjadi oh.. oh...

Janganlah engkau
Menghancurkan segala
Setelah lama
Kita mengharungi bersama

Usah biarkan cinta kita yang suci
Di lambung ombak
Karam di lautan berduri

Hanya satu pintaku
Moga kau menginsafi oh.. oh...
Semua ini...

Telah banyak yang ku beri
Sejak dulu lagi
Pengorbanan tiada pernah jemu
Hanyalah Tuhan saja
Bisa menentukan semua
Kesabaran daku menantimu oh.. oh...

Ku tetap memaafkan
Dan berdoa kau kembali
Sebelum diri melangkah pergi...

Aku tak tau nape lagu ni asyik bermain dalam pal0tak aku nih..ishy!!
Hanya suka-suka..tiada kene-mengena ngan sesiapa pun

Wednesday, March 18, 2009

Laporan dari Sungai Besar

Emmm.....Akhirnya, sampai sudah seru beliau menjadi suami kepada se0rang wanita setelah sekian lama menanti masa yang sesuai.. Siapakah beliau yang aku perkatakan ini?? Jeng..jeng..jeng.. Beliau ini adalah penyelia kelas PSSCM UiTM Pahang. (Sapa yang tak tau ni, tak tau la ape yang aku nak kata..hanya paras pecahan ke-3 mampu kuberi..heh!)

Pada tanggal bersejarah 13 Mac 2009 (bagi beliaula) selamat sudah beliau menerima akad nikah bertempat di masjid Sungai Besar.. Malang bagiku kerana terlepas menyaksikan perlangsungan akad nikah tersebut. Lantaran aku dan beberapa sahabatku tersesat hingga ke Sungai Besi (jangan gelak..cis!).. Kami mula bergerak pada pukul 1 lebih dengan menaiki Kelisa Nanak0.. Niat mulanya, kami akan ke Shah Alam bagi menjemput sese0rang, malangnya racangan kami bertukar 0n da sp0t. Sebab itula kami sesat kerana masing-masing tidak tahu jalan di sana.

Selepas beberapa jam berlegar-legar di jalan yang tidak kami ketahui, akhirnya, kami berjaya menemui jalan keluar. Lantas, kami meneruskan perjalanan ke rumah itabudakbaek. Masing-masing mempamerkan muka keletihan.. Nana n Fadhil terus merebahkan diri ke katil manakala aku meninjau rumah ita..hehe.. Then, muncul 2 budak yang sangat bec0k..(seperti cik ta)..haha.. Ponat seyh! Layan budak ni..hehe.. Camnela aku waktu kecik d0lu..

Es0knyer, kami bergerak ke Sungai Besar dengan 2 buah kereta. Kelisa n Viva.. Perjalanan kami memakan masa selama 2 jam gak la.. Sampai di Sungai Besar, kami ke h0mestay pengantin lelaki. Dapatla aku teng0k persediaan mereka.. Dengan keadaan pengantin lelaki yang tak sihatnya.. Selepas beberapa jam di sana, kami bergerak ke rumah pengantin perempuan pada pukul 1.30 petang. Sesampai je pengantin lelaki, kedua mempelai terus bersanding. N beberapa ketika kemudian, pengantin dan ahli keluarga mengisi perut masing-masing. Pada sebelah petang, (tak la petang sangat) pengantin mem0t0ng kek.. HUhu..sayang sungguh kerana aku tak dapat makan kek tersebut. Lebih kurang pukul 3-4 petang, Dat0 Maidin sampai bersama-sama beberapa AJK pusat..(yeke????). Pada lewat petang, Abang J0 beserta isteri dan anak beliau turut menghadirkan diri di hari berbahagia ini.

Setelah puas aku ngan cik ta menyibuk melihat fot0sh0t pengantin, kami bergerak pulang pada pukul 6 lebih. Kali ini, cik ta membawa beberapa cal0n menantu untuk emaknya memilih yang mana berkenan di hati.. ;p Malam tu, kami keluar minum kerana pada pukul 12 tengah malam, para lelaki UiTM Pahang hendak berangkat pulang ke Jengka. Setelah minum-minum, kami bergegas pulang ke rumah cik ta kerana dikhuatiri emaknya akan mengunci pintu rumah.. Tak nak tid0 kat luar. Kami berangkat pulang ke Jengka pada 12 tengah hari kees0kkan harinya. Di Temerl0h, kami singgah untuk mengisi perut dan membeli barang sket. Sesudah itu, kami meneruskan perjalanan ke Jengka. Kami sampai kira-kira pukul 4-5 petang. Sesampai di rumah, aku lihat Nana sudah pun memejamkan mata beliau.. Huhu.. Penat sungguhla.. Fuh!!

Gamba tak dapat gue upl0adkan lagi kerana ketiadaan gamba..
Dapat nanti akan aku segera mengupl0adkannya..

Tuesday, March 10, 2009

Lap0ran dari kuantan ntuk anda..

Pada Jumaat lepas bersamaan 6 Februari 2009, beberapa IPT dan IPS telah selamat menjalani Ujian Sijil Rendah te0ri bertempat di UMP.Pada kees0kkan harinya, 7 Februari 2009, mereka telah menjalani ujian praktikal lak..aku?? Telah diberi tugas yang cukup best.. Heheee..jeng..jeng..jeng..Aku telah diberi tugas mengira markah-markah para peserta ni..sumenye ditangan aku..(y0la tu) Ujian ini berlangsung selama lebih kurang 3 jam..(i think) Petangnya, aku ngan Huda keluar mencari s0mething. Emm..kit0rang kua dari pukul 4 sampai 8..Apela yang kit0rang wat lame sangat..huh! Malam tu, kami bergegas ke rumah cawangan c0z ade meeting. Seb bek bl0m stat. Sempatla aku jadi server lauk. Aku tak makan pun sebab terlalu kenyang.kehkeh..

Ahad, 8 Februari 2009, kami bergerak ke Teluk Chempedak ntuk xtvt p0st m0rtem. Nyaman sungguhla angin pantai ni.. Menghembus ke mukaku..Ceh!! Then, selesai tu, kami bergerak ke Megamall.. Kat sane, aku men game..melepaskan gian..heh. Bestnyer!! nak-nak ade 0rang blanje..yippie..sume game aku nak men.. Pastu, kami g kar0ke. Nak kar0ke dalam bas, ade 0rang tu da pegang mic tak nak lepas dah! Huhu~~ Agak-agak sapa?? Paham sendri sudey..hehe =p

Lepas kar0ke, kami g men b0ling. Ni 2nd time aku men. So xplek la ramai b0la aku masuk l0ngkang.Pemenang jangan tanyela..0rang biasa jadi pemenang..Kalo la Nad men dari mule, mesti 0rang biase tercabar...hihi

Spek jumpe,,aku amek la

j0m zass beberape gamba lagi..





Gamba bersama peminat..
~semasa meeting








Ni pun peminat aku gak..










Ni peminat fanatik aku..Aku terpaksa bergamba demi keselamatan diri
~semasa rest men b0ling






Sekian, lap0ran semasa..TQ


Friday, March 6, 2009

p0nat seh

Pagi yang sunyi ini..(ceh!), duduk aku bersama-sama rakan seperjuangan..menunggu kedatangan yang dinanti..bertempat di tempat biasa, kerusi berlainan..hehe.. Manenye ni???

Sambil itu, sempatla kami mengarut membuka cerita..
"Camne ni ek es0k??"
"emm..camni..(sambung sendiri..)"
"haah, bet0l la tu.."

Ape yang aku ngarut ni..?? Sebenarnye aku baru blek dari taklimat ringkas ahli baru..Emm..takla ramai sangat tapi adela gak. Setelah diberi taklimat serba ringkas (kan da bitau tadi~ringkas), kami dihidangkan dengan mee goreng gorengan Pojie.. beserta air sirap.. Kemudian, kami dibelanja monkey monat dunking d0nat. Yum-yum.. Selepas itu, kami bergerak ke kedai pula bagi meneruskan sesi perbincangan (berbincangla sangat).

Beberapa jam kemudian..
Kami sambung lak discussi0n kami di kedai persatuan sehingga kesemua lampu di situ dipadam. Hanya satu lampu sahaja dibiarkan menerangi kami. Bile da puas bercel0teh dan dah ramai nyamuk yang berjaya mengisi perut mereka ngan darah kami, kami pun sepakat bangun dan ingin pulang ke rumah masing-masing.

Sesudah di rumah...
Tengah aku menyusun ayat untuk bl0g ni, 0rang yang dinanti pun tiba..huhu~~ Baru sampai umah. Tak pela..beliau pun penat gak. Aku bergegas membuka pintu dan segala kunci. Setelah kunci kereta bertukar tangan, masing-masing meneruskan ape yang perlu dilakukan. Aku ape lagi! Makan karipap yang dibuat 0leh h0usemateku dan tid0!

Kees0kan??
Es0k, aku ade test! Ape pun tak bace lagi..hentam sajalah labu. Dan petang tu, kami akan bergerak ke UMP dengan kereta.. Bestttt nek kete...harhar.. Es0k adalah hari penentu kepada mereka-mereka yang akan menjalani Ujian Sijil Rendah.. Sem0ga berjaya!!

Mesti k0rang tak paham kan..kejap aku, kejap kami..
Wat-wat paham sudey..

Wednesday, March 4, 2009

aku tak suke!!

Hari ini aku bet0l2 tertekan..huhu~~ At least tunjuk r s0me respect kt aku, sebagai seni0r.Ini tak! Buat muke l0bak karet tu..ingat cun sangat..!! Nyampah pun ade.. Ni dak-dak zaman skarang. Bukan nak h0rmat 0rang.. Aku bukan nak sangat k0rang layan aku sebagai seni0r tapi jangan r tunjuk muke cun n mach0 tu. Aku pun b0leh buat..
Benci r!! Sori kawan..bukan niat aku nak wat k0rang terasa. Aku bet0l-bet0l mintak maaf.. Gile ah..!!
Aku marah ni..grrr..marah!!

Monday, March 2, 2009

oh..kem rebutia..

Bestnyerrr... kekeke... Tu je yang dapat aku katakan. ni ade beberapa gamba.. j0m zaasss!!!

Ni gamba aktiviti 1.. Kit0rang wat bendera, lagu n trademark gr0up. s0, gr0up aku trademarknya adalahh.. "U-Nine!" hehe.. (hasil idea rakan-rakanku).




Ceramah Abang Maidin.. tapi agak ramai yang
kusyuk.. huu termasukla aku..alahai




Ni bendera gr0up aku..amacam??



Ni kumpulan p0y0..muahaha..






Ade banyak lagi gambar-gambar yang len..tapi 0leh kerana tiada sangat muke aku nih..malas r aku nak upl0d kan..hehe..

agak terkilan tak dapat j0in g penang..